Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové formy participace při obnově malých a středních měst
Chladil, Jan ; Sklenář, Vavřín (oponent) ; Mgr.František Kubeš (oponent) ; Urbášková, Hana (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza současného stavu obnovy Dolního Rakouska a Jižní Moravy a vyvození důsledků kroky vedoucí k úspěšné obnově v budoucnosti. Srovnání současných metod obnovy kraje Dolního Rakouska a Jižní Moravy a pozorování současných trendů obnovy na evropské úrovni nás vede k úkolu, kdy chceme tuto zkušenost předat a pomocí práce naznačit podporu obnovy u nás a participovat s obnovou zahraniční. Vytvoření vize obnovy je dostatečné zádostiučinění práce. Mezi kraji jižní Moravy a Dolního Rakouska můžeme vidět také historickou paralelu. Jsou to slavné doby rakousko-uherské monarchie, ale i neplánovitých ekodevastací a agrokultury. Malé a střední město jižní Moravy začíná v porevolučním čase s hledáním nové identity i s hledáním nových způsobů, jak obstát v tržní konkurenci vůči jiným městům. Právě snaha rozvinout a obohatit stávající systém po vzoru dolnorakouských přátel je zaslíbenou písní budoucnosti.
Vliv internetu na vzdělávání
Kozmová, Marie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Předkládaná práce se soustředí na změny, které se odehrály ve vzdělávání vlivem internetu od jeho nástupu až po současnost a predikuje další možný vývoj využívání internetu ve vzdělávání. Zaměřuje se na vzdělávací potřeby člověka v informační společnosti a úlohu lektorů při překonávání digitální propasti. Dále se podrobněji zabývá změnami některých kognitivních funkcí člověka, které přímo souvisí se vzděláváním. Zvláštní pozornost je věnována nové teorii vzdělávání v prostředí sítí, konektivismu, a konkrétním způsobům vzdělávání na internetu. Kriticky je nahlíženo na osobní vzdělávací prostředí, masivní otevřené online kurzy, otevřené vzdělávací zdroje a koncept školy 2.0. Stručně jsou představeny nejznámější webové aplikace a nástroje vhodné pro využití ve výuce.
Samizdat v informační době: Jak ovlivnil Web 2.0 kulturu fanzinů
Hroch, Miloš ; Turek, Pavel (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce Samizdat v informační době: Jak ovlivnil Web 2. 0 kulturu fanzinů si dává za cíl vyzkoumat, jakým způsobem se proměnila produkce hudebních fanzinů, tedy neoficiálních časopisů vydávaných svými tvůrci na vlastní pěst, s příchodem nových médií. Z teoretického hlediska se práce zabývá historií fanzinové tvorby a koncepty alternativních médií potřebnými pro zhodnocení současného stavu. Stejně tak je v teoretické části věnován prostor praktikám fanoušků, tedy nejvýraznějších představitelů aktivních publik, které jsou velice užitečné nejenom pro popis motivací stojících za produkcí fanzinů, ale i pro pochopení povahy mediální komunikace v kyberprostoru, kde se stírají hranice mezi producentem a konzumentem mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na analýzu rozhovorů s deseti informátory z řad tuzemských předinternetových tvůrců fanzinů i z řad těch současných, uvyklých síťové komunikaci. Z popsaných diskurzivních vzorců je pak možné vysledovat, že tradiční fanzinová tvorba a online prostředí jsou dva oddělené světy, které o sobě vzájemně vědí, ale autoři fanzinů se snaží střežit své hranice. Chtějí své výtvory uchránit před internetem, i když do virtuálního terénu často vstupují pro inspiraci nebo jej využívají jako distribuční nástroj. Vyvstává tak otázka, co je k...
Fenomén internetových memů: vytváření a šíření kulturních symbolů v kyberprostoru
Djakoualnová, Taida ; Janeček, Petr (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Předkládaná práce se věnuje tématu předávání kulturních symbolů v kyberprostoru. Na fenoménu internetových memů zkoumá nové typy moderního folkloru, které pojmenovává kyberfolklorem. Cílem práce je popsat prostor, kde k tomuto předávání dochází, zmapovat dosavadní výzkum moderního folkloru na internetu a definovat mem jakožto folklorní formu.
Vliv internetu na vzdělávání
Kozmová, Marie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Předkládaná práce se soustředí na změny, které se odehrály ve vzdělávání vlivem internetu od jeho nástupu až po současnost a predikuje další možný vývoj využívání internetu ve vzdělávání. Zaměřuje se na vzdělávací potřeby člověka v informační společnosti a úlohu lektorů při překonávání digitální propasti. Dále se podrobněji zabývá změnami některých kognitivních funkcí člověka, které přímo souvisí se vzděláváním. Zvláštní pozornost je věnována nové teorii vzdělávání v prostředí sítí, konektivismu, a konkrétním způsobům vzdělávání na internetu. Kriticky je nahlíženo na osobní vzdělávací prostředí, masivní otevřené online kurzy, otevřené vzdělávací zdroje a koncept školy 2.0. Stručně jsou představeny nejznámější webové aplikace a nástroje vhodné pro využití ve výuce.
Nové formy participace při obnově malých a středních měst
Chladil, Jan ; Sklenář, Vavřín (oponent) ; Mgr.František Kubeš (oponent) ; Urbášková, Hana (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza současného stavu obnovy Dolního Rakouska a Jižní Moravy a vyvození důsledků kroky vedoucí k úspěšné obnově v budoucnosti. Srovnání současných metod obnovy kraje Dolního Rakouska a Jižní Moravy a pozorování současných trendů obnovy na evropské úrovni nás vede k úkolu, kdy chceme tuto zkušenost předat a pomocí práce naznačit podporu obnovy u nás a participovat s obnovou zahraniční. Vytvoření vize obnovy je dostatečné zádostiučinění práce. Mezi kraji jižní Moravy a Dolního Rakouska můžeme vidět také historickou paralelu. Jsou to slavné doby rakousko-uherské monarchie, ale i neplánovitých ekodevastací a agrokultury. Malé a střední město jižní Moravy začíná v porevolučním čase s hledáním nové identity i s hledáním nových způsobů, jak obstát v tržní konkurenci vůči jiným městům. Právě snaha rozvinout a obohatit stávající systém po vzoru dolnorakouských přátel je zaslíbenou písní budoucnosti.
Utváření hodnotové orientace v pubertě a užívání internetu
KOHOUT, Pavel
Práce se zabývá utvářením hodnotové orientace v pubescenci v návaznosti na užívání internetu. Celé zaměření práce je teoretické, využívající nejvíce metody deskriptivní a z části relační. Celková struktura práce je členěna na čtyři základní kapitoly. První kapitola vymezuje pojmy postojů a hodnot z hlediska filosofického, psychologického, sociologického a pedagogického. Druhá kapitola se zabývá etapou pubescence, jejími úskalími z pohledu utváření hodnotové orientace. Třetí kapitola je věnována internetu, ve které jsou všeobecně zmíněné případné vlivy vyplývající z jeho užívání. Čtvrtá kapitola poté shrnuje jednotlivé předešlé kapitoly s důrazem právě na utváření hodnotové orientace v pubescenci v souvislosti s užíváním internetu.
Cyberspace a jeho vliv na dnešek
Koželuh, Viktor ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
V této práci se zabývám tím jak na nás cyberspace působí v naší každodenní činosti. Jaká nová negativa a pozitiva nám tento technologický posun přináší. Další část se zabývá kyberkulturou, jejími vlivy a co pro nás znamená žít kulturní život na internetu. V závěru práce hodnotím důsledky a zvažuji důležité faktory dalšího vývoje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.